zondag 10 juni 2012

Groningen quilt festival en Diamonds

Afgelopen Vrijdag was het zover,  het quiltfestival in Noord Groningen.
en wat hebben we er naar uitgekeken!
in 2010 waren we ook geweest en toen was het 1 groot feest.
Zo ook de afgelopen vrijdag  de koffie stond om half negen smorgen klaar en om even negen uur gingen we op pad.
en het was weer een groot feest!


door dat ik zoveel heb gezien en over vebaasd heb ben ik vergeten om veel foto,s temaken. er waren heel veel  art quilt waar ik zelf niet zoveel mee heb ben meer van de tradionele quilt de antieke .en die waren er niet veel . wel deze gemaakt door dhr H van Kooten  en jeetje wat kan die er wat van zeg. prachtig ! alles met de hand geappliceerd!

hier staan we echt met verbazing tekijken naar een quilt


deze is ook gemaakt op de hand door H van Kooten.
en hier gaf hij uitleg wat het voorstelde . deze quilt heeft hij in opdracht gemaakt. en gaat over het Jodenrijk  van af het begin. zo geweldig mooi en dan hoeveel werk hij er aan heb gehad om alles tot in detail  op het doek te krijgen echt petje af voor deze man.  alles heeft een betekenis .


deze foto komt van Gina  en eigenlijk weet ik niet waar ze hem heeft gezien is dat erg of is dat erg? ?

ergens was er een Molen met Boutis werk een franse borduurtechniek  ik was er zo van onder de indruk dat ook daar heb ik geen foto,s genomen maar ik ga het zeker uitproberen. vondt het prachtig!!!!!!!!!!

ook deze heeft Gina gemaakt .
dit zijn Annie en ik

 en gelukkig hebben de prachtige oude kerkjes nog steeds redelijke banken en als dan mijn rug soms even zeg nu niet meer dan kon ik zo plaats nemen toch? 

 
dit is het oudste en kleinste huisje . een monument.

van binnen zagen we een zeer kleine huiskamer met 2 bedstede,s en een keukentje  daar achter het klompenhok.

 en toen werd het weer tijd om naar de auto tegaan.
Ik weet het het zijn veelste weinig foto,s voor zo,n heerlijke dag . maar jullie kennen het zelf wel het is kletsen en kijken en kletsen en even een frietje eten en weer kijken en hup na de volgende kerk . het was SUPER .
Gina en Annie ik heb een heerlijke dag gehad dank jullie wel ervoor! en we gaan ervoor in 2014!!

 
zaterdag was het een vreselijke dag regen regen en wind!
 maar wel lekker om even een blokje of twee te maken . Zaterdag deze.

en op Zondag heb ik deze gemaakt.


P/s   Gina dank je wel voor het gebruiken van jouw foto,s
CHRISTINE




4 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie foto's, ik heb ook helemaal niets met artquilts.
Wat zijn je diamantjes weer mooi geworden, ik zoek me suf naar het boek.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Wat een mooie foto's, de diamanten zijn weer erg mooi.

Lida zei

Je hebt genoten en daar ging het om en zo leuk om iedereen te zien kijken, dat huisje is echt schattig, wordt tijd weer die kant op te gaan!
Fijne dag
Lida

Klaske zei

Prachtige dingen waren er hé?!Wij heben ook genoten!!Het vlindertje stond op de quilt van Henk van Kooten achter in de kerk met de vogels...